قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی | آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوسانات قیمت میلگرد آرام گرفت

  • کد خبر: ۱۸۸۷۲۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
نوسانات قیمت میلگرد آرام گرفت
بررسی قیمت میلگرد در بازار امروز، شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۲، نشان می‌دهد پس از یک سیر صعودی ناشی از اثرات اخبار سیاسی جگ اسرائیل و حماس، با توقف روند صعودی نرخ ارز، بازار آهن نیز دوباره آرام شده است؛ البته این وضعیت دلایل دیگری هم دارد.

به گزارش شهرآرانیوز بررسی قیمت میلگرد در روز‌های پایانی هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو میلگرد آجدار ۱۰ که پرمصرف‌تر از سایر اندازه‌هاست، درب کارخانه‌های مختلف بین ۲۱ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

بیشتر قیمت‌ها در آخرین روز بازار، یعنی پنج‌شنبه نسبت به روز قبل از آن ثابت یا نزولی بوده و کاهش یک روزه قیمت‌ها نیز بین ۰.۴ تا ۳.۲ درصد گزارش شده است.

به نظر می‌رسد با توقف افزایش نرخ ارز، روند صعودی در سایر بازار‌های مالی و کالا‌های سرمایه‌ای نیز متوقف شده است. هرچند با وجود توقف روند صعودی در بازار ارز، نرخ دلار در بازار آزاد هنوز به قبل از شروع جنگ، یعنی به زیر ۵۰ هزار تومان برنگشته است.

روند قیمت آهن در ماه‌های گذشته

به طور کلی قیمت آهن‌آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله این فاکتور‌ها می‌توان به نوسانات قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته، وضعیت بورس کالا، میزان صادرات و واردات، هزینه‌های حمل‌و‌نقل و ... اشاره کرد.

در ماه‌های اخیر هم در بیشتر موارد شاهد رکود و ثبات طولانی در بازار آهن به دلیل رکود در بازار مسکن، کاهش قیمت‌های جهانی و همچنین اخبار سیاسی مثبت و به تبع آن کنترل نسبی نرخ ارز بودیم. بر این اساس ماه‌ها بود که بازار آهن داخلی به دلیل رکود در بازار مسکن و نبود نقدینگی، گرفتار رکود بود و تقاضای مؤثری در آن مشاهده نمی‌شد.

آنطور که رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، در گفتگو با تجارت نیوز توضیح داده، در اصل اخبار مرتبط با توافق هسته‌ای در ماه‌های اخیر باعث شد مردم منتظر کاهش نرخ ارز باشند و برای خرید دست نگه دارند. از طرف دیگر سیاست‌های انقباضی بانک‌ها منجر به کاهش پرداخت وام‌ها شده و در نتیجه نقدینگی از دست مردم خارج شده است.

همچنین طبق گفته‌های او کاهش قیمت جهانی نیز در پی دامپینگ روس‌ها در بازار و رقابت منفی بین خودشان برای صادرات و نابسامانی در بازار چین بوده است. در اصل چین به دلیل مشکلاتی که در حوزه مسکن داشته، سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته که منجر به رکود شده است. در آمریکا و اروپا نیز افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم منجر به کاهش ساخت و ساز و توسعه شده است. در مجوع همه این شرایط منجر به رکود در بازار جهانی فلزات در ماه‌های گذشته شد.

علاوه بر این، طبق گفته‌های رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، بازار‌های صادراتی هم امسال بازار خوبی نبوده و به جای ایران، ترکیه با برنامه‌ریزی توانسته موفقیت‌های بیشتری در منطقه کسب کند. با توجه به این شرایط و طبق گفته‌های فعالان بازار به تظر می‌رسد شرط رونق بازار در بازار آهن، برنامه‌ریزی برای صادرات یا رونق ساخت و ساز مسکن خواهد بود. هرچند معادلات بین‌المللی در حال حاضر باعث بهم‌ریختگی بازار‌های داخلی در کشور شده است.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->